LifE

I’m Not perfect. Thanks for correcting mistakes:)

It was only 76 years ago.

AM11;02 in NAGASAKI 76yeas ago

76年前の今日午前11時2分長崎にて

 

I still can not believe it was just only 76 years ago.

What if our grandparents are lived in HIROSHIMA or NAGASAKI?

 

Well, actually my grandfather was born in the cave while we were having war and he's from Nagasaki but he escapes to Iwate so he was ok but he still didn't know when he was born so their parents decided his birthday on AUG 1st.

 

76年前の今日に起こったことなんて今でも信じられません。

もし、私のおばあちゃんやおじいちゃんが広島や長崎で産まれていたら ?

私のおじいちゃんは防空壕で生まれています。

おじいちゃんは本当は?長崎の人らしいのだが、疎開?で東北で産まれました。

防空壕で産まれたからなのか誕生日が正確にはわかっていません。なので家族が8月1日としたらしい。

 

What was like the view back then?

I guess it was a hot morning in summer.

They even didn't know what's happened to them. So they looked up to the sky.

 

その時の景色はどんなだっただろうか。

暑い夏の朝だったんではないか。

何が起こったかも分からずに空を見上げたのでは無いだろうか。

 

I've learned that history from textbooks, movies, or museums, but I only can pray or create the world without any kind of atomic.

Japan is the only country to have experienced atomic bombs. But still have nuclear power plant.

 

教科書や映画、美術館でしか学んではいないが、

私が出来る唯一のことは祈りを捧げる事やもうこの様な事が起こらない世界を創り上げる事しかない。

 

日本は唯一の被爆国で今もなお原子力発電は稼働し続けている